Перейти до вмісту

Комплекс умінь життєвої компетентності дошкільника

Комплекс умінь  життєвої компетентності  дошкільника

  1. Фізично розвинений дошкільник має добре здоров’я, характеризується    умілістю    (м’язовою    та    предметно-практичною), вправністю, здатністю визначити свою стать та подбати про свою власну безпеку.
  2. Емоційно розвинена дитина вирізняється оптимістич­ним самопочуттям, розуміється на основних емоціях і по­чуттях, емоційно сприйнятлива, здатна утримуватися від негативних проявів, регулювати свій настрій.
  3. Соціальна розвинений дошкільник добре адаптується до нових умов, вміє налагодити з іншими взаємодію, орієн­тується у проявах схвалюваної та неприйнятної поведінки, поводиться відповідально.
  4. Морально розвинена особистість диференціює поняття “добро” і “зло”, характеризується правилодоцільною пове­дінкою, толерантністю, здатністю допомагати іншим, прав­дивістю, совісністю.
  5. Дитина, в якої сформована довільна поведінка, має набір таких основних вольових якостей, як самостійність, наполегливість, цілеспрямованість, організованість, смі­ливість.
  6. Пізнавальний розвиток засвідчує здатність дошкільни­ка проявляти допитливість, уміння спостерігати, аналізува­ти, міркувати, збирати інформацію, знаходити відповіді на незрозуміле.
  7. Мовленнєвий  розвиток   характеризується   уміннями правильно вимовляти звуки, активно спілкуватися з допомогою мови, грамотно будувати речення, мати збалансова­ний лексичний запас з кожної сфери життєдіяльності.

8. Математичні вміння дошкільника полягають у здатності лічити, вимірювати, класифікувати, співвідносити розв’язувати елементарні арифметичні задачі тощо.

9.     Ігрові вміння дитини проявляються в її спроможності продукувати сюжет, пов’язувати його з реальним життям адекватно виконувати різноманітні ролі, узгоджувати свою поведінку з іншими, дотримуватися ігрових правил, викорис­товувати ігрові матеріали, радіти спільності.

  1. Навчальні вміння засвідчують здатність слухати і чути дорослого, адекватно реагувати на його вимоги, ор­ганізовувати власну діяльність, вчиняти раціонально, кон­тролювати свої дії, адекватно оцінювати навчальні досяг­нення.
  2. Художньо-естетичний розвиток дошкільника засвід­чується поінформованістю в основних видах мистецтва, володінням художніми навичками і технікою, елементарним художнім смаком, орієнтуванням у світовій та національній культурах.
  3. Екологічний розвиток дитини характеризується її здат­ністю реагувати на красу природи, бережливо ставитися до неї, диференціювати флору і фауну різних регіонів, характе­ризувати основні ознаки і компоненти природи, розрізняти її стани, поводитися екологічно доцільно, відчувати свою відповідальність за неї.
  4. Розвиток позитивного самоставлення дитини засвід­чується інтересом до власної зовнішності, внутрішнього життя, поведінки, досягнень; здатністю орієнтуватися у власних чеснотах і вадах, прагненням заслужити схвалення авторитетних людей, умінням реалізувати свої можливості та захистити власні інтереси.
  5. Креативний розвиток засвідчується вмінням продукувати оригінальні ідеї, висувати гіпотези, відходити від заданих шаблонів, швидко мислити, виявляти дотепність, реалізовувати задумане, вдаватися до аналогій, цікавитися парадоксами, виявляти почуття гумору, виділяти істотне, правильно прогнозувати.

Комплекс означених вище умінь свідчить про ступінь компетентності дошкільника.     

Розроблено IT Upres